Hiburan

Leka lompat-Itulah nakal sangat, gelagat kucing-kucing ‘terperangkap’ ini pasti buat anda tergelak

Itulah… degil sangat masing-masing

Kalau nama pun kucing memang pasti banyak gelagat dan ragamnya. Setiap minit ada sahaja yang mahu dilakukan mereka. Kalau tidak mengacau tuan mereka, kawan-kawan mereka pula yang mereka yang ‘mangsa’ kenakalan mereka. Namun, apa sahaja yang dilakukan mesti sesuatu yang melucukan dan adakalanya tidak masuk akal.

Kenalan mereka terkadang memang tidak boleh dibendung dan kerana kenakalan serta kedegilan itulah yang kadangkala memberi pengajaran hidup kepada spesies ini. Jadi, selepas ini mereka paling tidak pun teringat balik akibat perbuatan mereka.

Berikut adalah kejadian-kejadian lucu yang menimpa kucing-kucing degil dan nakal ini. Kasihan ada, tetapi lucu pun ada!

Tolong…. macam mana hendak keluar dari sini!

Persoalannya bagaimana dia boleh masuk ke situ?

“Leher saya…. leher saya tak boleh lepas… tolong…”

“Alamak tersekat pula…”

“Ada sesiapa yang boleh tolong turunkan saya? Saya gayat….”

“Saya pun mahu pilih baju saya sendiri…”

Itulah padah menghendap kucing jiran sebelah… kan dah tersangkut dekat tingkap.

Mungkin mahu sidai diri sendiri lepas dipaksa mandi.

“Cepat selamatkan saya… ‘double chin’ saya dah mula kejang…”

“Lepas ni saya janji tak akan cakar sofa lagi. Saya insaf…”

“Saya dah kena diet lepas ni. Ini azam tahun baru saya.”

“Hello… ada sesiapa yang nampak saya dekat sini?”

“Apa salah saya? Saya cuma nak berbual dengan kucing jiran sebelah je…”

Muka pasrah dan berserah…

“Baru ingat nak buat rutin gimnastik berirama…”