Keluarga

Aku Bertengkar Dengan Akak Dan Bakal Abang Ipar Cakap Dia Haramkan Sebutir Nasi Kenduri Kawin Dorang Masuk Dalam Perut Aku

Satu hari aku berg4duh teruk dengan kakak sampai aku Iempang dia yang tengah mengandung. Aku terus pack barang nak balik Kuala Lumpur.

Mak aku cakap, kalau aku balik malam tu juga jangan dah balik rumah ni lagi, aku dengan kurang ajarnya jawab ‘hey orang tua, kalau ko m**i pun tak ingin aku jejak kubvr ko.’

Assalamualaikum W.B.T. Kisah yang akan aku ceritakan ini adalah dari kisah benar dan perkongsian ini boleh dijadikan teladan bagi orang lain.

Cerita ni agak panjang, sebab kalau nak aku ringkaskan, takut tak faham jalan ceritanya.

Bapak aku pula berkahwin dengan orang kampung biasa. Mak aku orang kedah. Ok berbalik cerita tadi, kami semua muka sama kecuali kakak aku yang No.3 dia banyak ikut keluarga sebelah mak aku lagi pun perangai / sikap dia lain dari kami adik beradik.

Masa aku meningkat remaja dia banyak buat hal dan susahkan mak bapak aku. Dia Iiar sikit, tak balik rumah sampai mak bapak aku tak tidur malam sebab risau takut apa – apa jadi dekat dia.

Aku ni tak la rapat sangat dengan dia dari kecil asyik berg4duh kerja kami tapi aku pun tak kej4m.

Masa tu pulak dia kekurangan duit, jadi dia call aku minta pinjam RM250. Aku pulak masa tu baru habis belajar dan baru start kerja di TM POINT Ampang tapi tak lama aku kerja kat sana pun dalam 3 bulan macam tu.

Apa yang buat aku sedih bakal abang ipar aku yang nak kahwin dengan kakak aku no.3 ni pun turut m4ki hamun aku..

Sepatutnya, dia yang kena marah sebab dia minta duit aku tapi sebaliknya pulak.. Yang buat aku lebih terkilan bakal suami dia masuk campur hal kami adik beradik dan dia sikit pun tak backup aku malah m4ki aku bertubi – tubi..

Sepatutnya, aku yang jadi pengapit dia kahwin nanti tapi bila dia dah m4ki aku macam – macam sebagai adik aku merajuklah, aku cakap yang aku tak nak jadi pengapit hang.

Bakal abang ipar aku dengar dia m4ki aku dalam telefon dia cakap ada aku jemput ko datang kenduri kahwin aku??

Sepatutnya hari jumaat kami balik tiba – tiba kakak aku call khamis tu cakap kena balik khamis malam juga sebab abang ipar aku ni kena kerja jumaat malam tu.

Aku pun kelam kabut kemas bag baju terus pergi klang naik bas kat sana. Kakak aku ni agak kedekut sikitlah dalam kami adik beradik, tapi malam tu dia baik sangat dengan aku..

Dia belikan aku tiket bas, dia cakap dengan aku jangan beli air mineral sebab dia dah sediakan untuk aku. Aku memang tak fikir apa – apa pun sebab kakak kandung sendiri kot..

Aku rasa ade orang tengah cucvk perut aku sampai pedih hulu hati.. Aku pergi tandas aku munt4h d***h.

Bila aku buka pintu toilet. Akak no3 ada depan pintu toilet. Ok lah aku penat type ni. Nanti aku sambung apa yang terjadi lepas tu.

Bersambung…

Baca Part 2 Klik Disini